אודות איתי אילוז מנעולן מוסמך

אודות איתי אילוז מנעולן מוסמך עם ניסיון של למעלה מ10 שנים.
איתי אילוז בין 38 התחיל את דרכו כשליח על אופנוע ומוכר כרטיסי אשראי בשופרסל. חבר שלמד מנעולנות הציע סיפר לאיתי על התחום כמה הוא מרוויח ובכמה שעות עבודה. איתי לא האמין שכך הדבר אבל בכל זאת החליט לקחת צ’אנס וללמוד את תחום המנעולנות.

איתי אילוז בלימודי מנעולן במכללה

לפני 10 שנים לא היה בתי ספר פרטיים שמלמדים בצורה פרטנית אחד על אחד אלא מכללות. איתי אילוז הלך ובחן כמה מבין המכללות הראשונה בתל אביב שם הלימודים מתקיימים בקומה 4 בכיתות המשמשות ללימוד תחומים נוספים אך מחליפות את עורם. שרת המכללה מגיע שעה לפני תחילת השיעור ומכניס עמו מהמחסן כמה דלתות וציוד בסיסי עליו מתבצע רוב הלמידה.
תנאי הקבלה לקורס מנעולנים היו: ניסיון טכני בסיסי, עבר פלילי נקי ו12 שנות לימוד.
4 חודשי לימודים בין 12- ל 20 תלמידים קורס מסלול ערב או ימי שישי.
איתי הבין מיד את משמעות הדבר שכאן מלמדים יותר עיונית מאשר מעשית וחיפש מוסד לימודי מנעולנות שתוכן הלימודי מועבר בצורה מעשית ברובו.
לאחר בדיקות וחיפושים רבים נרשם איתי ללימודי מנעולנות במכללה בראשון לציון.
תנאי קבלה: 12 שנות לימוד, רישום פלילי נקי ו12 שנות לימוד.
הלימודים היו אמירים להמשך 6 חודשים, הוסבר לאיתי כי החלק הראשון מורכב מלמידה של 3 חודשים על חשמל ו3 חודשים מנעולנות ושלמידה על תורת החשמל היא חלק הכרחי למנעולן והוא בלתי נפרד.

איתי אילוז

כאשר איתי אילוז הגיע למפגש הראשון בנושא תורת החשמל נחרד לראות בין 60 ל 100 מתלמידי המכללה מכל תחומי הלימוד שהמכללה מציעה כגון: לימודי מיגון ואבטחה אינסטלציה, חשמל, סלולר, מכונאות ועוד שקובצו יחדיו עם מרצה אחד שבקושי הצליח להוציא מילה מהפה. מנסה ללמד איך פועלת מנורה.
במפגש הזה איתי וכל התלמידים הבינו את עניין “הקורס הנוסף” שמטרתו היא לנפח את הקורס המרכזי ומלבד שאין בוא צורך הוא גוזל זמן יקר.


לאחר 3 חודשים הגיע היום המיוחל ותחילת לימודי המנעולן החלה, הלימודים היו עיוניים קצרים ולא ממוקדים. המדריך העצמאי כל הזמן ניסה למכור ציוד לתלמידים ופחות לימד, הלמידה הסתכמה בכמה נושאים בודדים וזהו חוזרים הביתה.

איך איתי אילוז הפך למנעולן

בסיום לימודי המנעולן לא נלמד מה השלב הבא, כיצד ניתן לייצר עבודה, מה החוק במדינת ישראל לגבי התחום, האם צריך אישור משטרה כדי לעבוד בתחום כפי שמנעולנים רבים מפרסים באתר שלהם או שלא, כיצד לשווק את עצמך כמנעולן, איך לעבוד בצורה חוקית כמנעולן בלי להסתבך בפלילי, מה מותר ומה אסור, בקיצור זורקים אותך למים בלי פיסת מידע איך מתקדמים מכאן הלאה.
אז כמו יתר תלמידי הקורס איתי אילוז חזר לעיסוקיו הקודמים שליח על אופנוע ומוכר כרטסי אשראי בשופרסל.

בסופו של יום איתי אילוז נהיה מנעולן בזכות פניה של תלמיד מהמכללה שחיפש תלמיד אחר שיעבוד עמו ומבין מאות תלמדים התמזל מזלו של איתי להיבחר ולעמוד עמו, כך איתי אילוז למד את המקצוע אבל לצערו של איתי לרבים מהתלמידים לא היה מזל והם חזרו לעיסוקיהם לבי לממש את החלום הגדול של להיות מנעולן.